26 Οκτωβρίου 2014

Κατάστημα το Μυρόλι (Μέρος πρώτο)

2007 Απρίλιος Μεσιμεράκι
Σε ένα τραπεζάκι ψάθινο γεμάτο από τράπουλες και αιθέρια έλαια, Εγώ να κάθομαι και να διαβάζω τα γριμόρια της γιαγιάς και ο Μιχάλης να κάθετε στην τηλεόραση και να χαζεύει, δίπλα μου έχω ένα τασάκι μισό γεμάτο από τα αποτσίγαρα και ένα ποτήρι καφέ που μόλις εχουν λιώσει τα παγάκια. Το απόγευμα θα μου έφερνε ο Μιχάλης μία φίλη του όπου θα της έλεγα τα χαρτιά. Καλού κακού εγώ μόλις έχω φτιάξει ένα μικρό μπουκαλάκι ερωτικό φίλτρο Εσθίρ. ένα ερωτικό φίλτρο που τότε έκανε πάταγο και μοσχοπουλιόταν το ήξερε από ένα γνωστό σίριαλ του Mega.

Η συνταγή που είχα του εσθίρ, μέσα ήθελε κέδρο, κορίανδρο, νάρδο και άλλα πολλά αιθέρια έλαια που εχω δεν είχα, γύρισα λοιπόν και είπα στον μιχάλη:

«Πάμε μετά να πάρουμε αιθέρια έλαια?» με κοίταξε με απορία στα μάτια «Είναι πανάκριβα τα αιθέρια έλαια, κάνουν από 10 ευρώ και πάνω και αν είναι τα αρωματάκια να τα πουλάς 30 ευρώ δε σε συμφέρει!» κατέβασα τα μούτρα μου «καλά θα φτιάξω την συνταγή που εχω!!! »

Δεν ξανά ρώτησα για αιθέρια έλαια. Ο Μιχάλης έφυγε πήγε για καφέ με έναν φίλο του και εγώ έκατσα να μεταφράζω από το γριμόριο μερικά ερωτικά και μη φιλτρα.
Μυρόλι ~ Αθηνά ~ Αδασσά ~ Ικετέρ και άλλα πολλα. Τα άφησα για λίγο και βγήκα στο μπαλκόνι, ο ήλιος έκαιγε σπάνιο για Απρίλιο μήνα, σήκωσα τα χέρια να τεντωθώ και είπα:

«Τώρα έχω για όλα τα προβλήματα φίλτρα όχι μόνο ερωτικά… ευτυχώς που έχω το φόρουμ έτσι θα μπορέσω να τα δώσω! Και αν η γιαγιά δε θέλει? Και αν δε πρέπει να το δώσω? Χμ… θα μπορέσω να τα βάλω σε όμορφα μπουκαλάκια μικρά και να βάλω μία τημούλα 20 με 30 ευρώ και να τα πουλήσω και αν δεν κάνει? Αν εχουν δεθεί με κατάρα? Κάτσε να πάρω τηλέφωνο για την γιαγιά»

Μπήκα μέσα σήκωσα το κινητό μου και πληκτρολόγησα τον αριθμό της!!!!

«………..»
«………..»
«………..»
«Χμ… δεν το ακούει το κουφάλογο» και γέλασα!!! «κουφάλογο είσαι και φαίνεσαι» μου απαντάει και εχω μείνει άφωνος!!! «Τι κάνεις Αντώνη μου?» «καλά είμαι γιαγιά μου, θέλω να σε ρωτήσω κάτι, μπορείς να μιλήσεις?» «Βέβαια και μπορώ να μιλήσω» «Κάποια φίλτρα είναι δεμένα με κατάρα, μπορώ να τα πουλήσω για να βγάλω κανένα χαρτζιλίκι?» «Η κατάρα είναι για αυτούς που δεν εχουν δικαιώματα όχι για εσένα που είσαι αίμα τους.» «Αχ σε ευχαριστώ γιαγιάκα μου!!!!»

Έκλεισα το τηλέφωνο και απανωτά χτύπησε ξανά, ήταν ο Μιχάλης, μου βρήκε κάτι συνταγές από συνεργασία με το μουσείο αρωμάτων της Βαρκελώνης. «Αχ τι ευτυχία και πως τα λένε?» τον ρώτησα με ενθουσιασμό «Θα στα πω από κοντά»

Και το τηλέφωνο έκλεισε!!!! 


Το επόμενο πρωί ο Μιχάλης μου έφερε στα χέρια μου σε κάτι εκτυπωμένες σελίδες το Άρωμα Επτά και κάποιες άλλες συνταγές αρωματικών φίλτρων που της είχε εκτυπώσει και βρει από το μουσείο της Βαρκελώνης. Είχαμε είδη αρχήσει να ψάχνουμε για αιθέρια έλαια για να τα φτιάξουμε, ξέχασε και το πόσο ακριβά ήταν!!! Η συνταγή έγραφε:

«Άρωμα αιώνιας αγάπης (Sevdale), Νάρδο, Ρόδι, Ζαφράν, Πουπουλιτό» «Λάδι του Tantri, Μύρο, λιβάνι αλόη» και άλλες συνταγές όπως το «Το άρωμα ανατολής» «λουλούδι του πάθους», «ποτάμι της ζωής» και άλλα σπάνια ερωτικά και μη φίλτρα. Αναζητήσαμε κάποια αιθέρια έλαια και μας έβγαλε τον ‘Άρκευθο. Ωραία αιθέρια έλαια αλλά πανάκριβα!!!! Πήγαμε λοιπόν και αγοράσαμε όσα αιθέρια έλαια μας έφτανε η τσέπη μας, δεν είχαμε και το τρελό εισόδημα τότε. Κυπαρρίση, νάρδο, Μύρο, Κέδρο, Κάσσια, Μυρτιά.

Πήγαμε στο σπίτι και αμεσος πιάσαμε δουλειά. Το πρώτο φίλτρο που φτιάξαμε ήταν η «Η νίκη του Ιησού Χριστού» Κυπαρίσση, μέντα, κανέλλα και άλλα 7 αιθέρια έλαια. Η μυρωδιά του αξέχαστη. Μύριζε ΝΙΚΗ. Πραγματική Νίκη. Μία στιγμή σταμάτησε ο Μιχάλης, γύρισε και μου είπε:

«Εγώ είχα ένα όνειρο να ανοίξω ένα μαγαζί με λάδι, ξύδι και κρασί εσύ πουλάς μικρά μπουκαλάκια με ερωτικά φίλτρα λες και ένα χαρτάκι. Γιατί δεν ανοίγουμε ένα μαγαζί με είδη φενγκ σουι ώστε να αγοράζουμε ποιο φθηνα τα αιθέρια έλαια και όλα τα υπόλοιπα. Και εγώ ενθουσιάστηκα! «Δηλαδή ένα μαγικό μαγαζί?» «ΟΧΙ» μου απάντησε «απλά ένα μαγαζί με φενγκ σουι».
Εγω σκαφτόμουν ένα μαγαζί θέλει αρκετό εμπόρευμα και φυσικά θα υπερ χρεωθούμε για να το ανοίξουμε και στην μπάντα δεν εχω ούτε ευρώ. «Άσε με να το σκεφτώ και θα σου απαντήσω άυριο»

Γράφω στο ημερολόγιο μου 2010»
«Δεν είχα ποτέ σκοπό να ανοίξω μαγαζί με μαγικά είδη, φίλτρα, σκόνες, λάδια, κεριά και άλλα τέτοια, εγώ αυτό που ήθελα ηταν να λεω τα χαρτιά και να πουλάω κανένα αρωματάκι έτσι. Τώρα πως βρέθηκα πετυχημένος με ένα μαγαζί. Ήμαστε ο Μιχάλης Δούκας και ο Νινο Αυγέρης από το Μυρόλι!!!».



1η Αυγούστου 2007 Από το πρωί τρέχω από Εφορία σε Τ.Ε.Β.Ε και από Τ.Ε.Β.Ε στο Επιμελητήριο… Ελληνικό Δημόσιο σου λεει μετά. Είχα στα χέρια μου ένα μικρό μπουκαλάκι Μυρόλι μη αγιασμένο. Έχουμε υπογράψει το συμβόλαιο για το μαγαζί έχουμε δει τους προμηθευτές και ήμαστε έτοιμη να ξεκουραστούμε. Έχουμε πάει με τον Μιχάλη στο εξοχικό του για Σαββατοκύριακο για να ξεκουραστούμε.

Ήλιος Θάλασσα και φως κέφια έχει απόψε ο θεός!!!


Έχω πάρε μαζί μου ένα από τα τετράδια της γιαγιάς και διαβάζω ανελλιπώς. Τι θα ήταν ωραίο να βάλω στο νέο μαγαζί? Χμ… Φίλτρο Αθηνά, μπα.. ποιος θα πάρει το Φίλτρο Αθηνά? Άλλο! Φίλτρο Κλεοπάτρα! Χμ… Μα Κλεοπάτρα. Δεν μπορώ να αποφασίσω!! Σίγουρα όμως κάτι θα βάλω, για αρχή έχω το Μυρόλι, το Ικετέρ, Το Εσθίρ, Το Σεβνταλέ, το Ζαφέρ, την Νίκη του Ιησού χριστού και φυσικά το Μάτι του Σολομώντα!

«Ούψ αυτό το φίλτρο δεν θα το βγάλω έξω» είπα και το έσβησα από την λίστα!!!!

Το Σαββατοκύριακο της ξεκούρασης έφυγε. Βούρ για δουλειά. «Μυρόλι ακόμα δε μπορώ να φτιάξω γιατί δεν εχω την συνταγή, η γιαγιά λεει ότι δεν είναι ακόμα η ώρα θα μου στείλει μία ποσότητα Α’ να έχω. Στον δρόμο σταματήσαμε για να μπορέσουμε να σηκώσουμε λεφτά. Έλα όμως που το μηχάνημα είχε κέφια και μας κράτησε την κάρτα μέσα. Άρα Γιοκ λεφτά!!!

Τώρα τι θα κάνουμε?

Γυρίσαμε στην Αθήνα με ίσα ίσα δύο δεκάρικα. Θα πάρουμε τσιγάρα η θα προλάβουμε να φάμε? Ευτυχώς που είχαμε ξεκαθαρίσει με της εφορίες έχουμε μιλήσει με τους πρώτους προμηθευτές και την Δευτέρα θα μας ερχόντουσαν τα λευκά έπιπλα. Έχουμε Βάψει το κατάστημα ένα πορτοκαλί χρώμα και έχουμε βάλει και τα τούλια στο ταβάνι.

Γύρο στης δύο το μεσημέρι είχαν έρθει τα έπιπλα! Είχαν έρθει κάποια προϊόντα όπως σαπούνια με φύκια και δεντρολίβανο μαζί με αιθέρια έλαια και γαλλικά εσάνς.
Λίγες μέρες πριν είχα αναφερθεί στο Μυρόλι το πώς με είχε βοηθήσει να τελειώσω γρήγορα την εφορία και όλα αυτά. Μία κοπέλιά μου είχε ζητήσει να της δώσω δύο μπουκαλάκια Φίλτρο Μυρόλι.
Γύρο στης Τρείς το μεσημέρι ήταν εκεί. Με τα 80 ευρώ καταφέραμε και περάσαμε της μέρες μας μέχρι να έρθει η καινούρια μας κάρτα που μας έφαγε το μηχάνημα….


25 Αυγούστου 2007 Ώρα 13:20 Η ταμιακή μηχανή χτυπάει την πρώτη της απόδειξή από μία φίλη μας. Το Κατάστημα το Μυρόλι παίρνει την πρώτου πνοή, Δύο κουτάκια, δύο κρύσταλλοι και ένα Φίλτρο Μυρόλι μπήκαν σε μία όμορφη τσαντούλα. Η Χαρά μας ήταν απερίγραπτη!!!

Δύο νέα παιδιά ξεκινάει ένα ταξίδι γνώσης, Με αγάπη και μεράκι για την δημιουργία ενός χώρου διαφορικού, με όμορφα πλουμιστά μπουκαλάκια, γεμάτα Φίλτρα και μη. Αρωματικά κεριά, είδη φενκγ σούι στα ράφια…


Δειλά δειλά ξεκινήσαμε ένα όμορφο ταξίδι αναψυχής.

Συνεχίζω λίγο την ιστορία μπροστά αφού ανοίξαμε το Μυρόλι. (η ιστορία θα συνεχίστει κανονικά αλλά είναι σημαντικό αυτό το κομμάτι!)

Κάπου στο Κολωνάκι η Κα. Θέκλα Μεταξά μία αστρολόγος είχε ένα μαγαζί με είδη αραβικής μαγείας, βότανα, ημιπολύτιμους λίθους και κεριά.

Η Θέκλα μας βοήθησε τότε να φτιάξουμε τα πρώτα μας μαγικά κεριά.

Ποιος θα μας το έλεγε πως εκείνη την ημέρα που γνωρίσαμε την Θέκλα, έξι ολόκληρα χρόνια μετά θα ανοίγαμε μαζί ένα μαγαζί στην Καλλιθέα με νέα είδη.

Μας έφερε κεριά, μπουχούρια, πάπυρους, και άλλα πολύτιμα πράγματα… ήθελε σε εμας Μπελαντόνα αλλά δεν είχαμε. Μας κάλεσε στο κατάστημα της και έτσι η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ μας έγινε η ποιο δυνατή από ποτε.